Schola

„Przynosili Mu również dzieci, żeby ich dotknął; lecz uczniowie szorstko zabraniali im tego. A Jezus, widząc to, oburzył się i rzekł do nich: «Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże. Zaprawdę, powiadam wam: Kto nie przyjmie królestwa Bożego jak dziecko, ten nie wejdzie do niego. I biorąc je w objęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je."

(Mk 10, 13-16)

Schola Parafialna ubogaca pieśnią Msze Święte, włącza się w sprawowanie oprawy muzycznej podczas różnych uroczystości parafialnych. Daje się poznać również poza naszą parafią, co roku bierze udział w Przeglądach kolęd i pastorałek w Hyżnem, w których zdobywa czołowe miejsca. Zdarzyło się już , że kilka razy śpiewała na ślubie.

Dziewczynki swoim śpiewem chcą się modlić i sprawić, aby Eucharystia była przeżywana w sposób wyjątkowy, bo jak wszyscy wiemy: „Kto śpiewa, ten dwa razy się modli”.

Co sobotę z o godz. 15:00 wkładają sporo wysiłku w ćwiczenia i próby, a w niedzielę przed mszą zbierają się w salce parafialnej, by rozśpiewać swoje gardła i dopracować śpiew. Kilka Scholanek gra na gitarach, od ubiegłego roku w skład wszedł flet poprzeczny .

Dzięki temu, że aktywnie uczestniczą w liturgii, mają możliwość lepiej poznać Boga i Kościół.

Radośnie śpiewajcie Bogu, naszej Mocy,
Wykrzykujcie Bogu Jakuba!
Zacznijcie śpiew i w bęben uderzcie,
W harfę słodko dźwięczącą i lirę!

(Ps 81)

PARAFIALNA SCHOLA W GDAŃSKU - WAKACJE 2013

Końcem lipca schola pod opieką księdza proboszcza Mariana Fortuny udała się na tygodniowy wypoczynek do Gdańska – Sobieszewa. Wczesnym rankiem, 22 lipca, wsiedliśmy do pociągu i z piosenką na ustach zaczęliśmy naszą wakacyjną przygodę.

Po przyjeździe na miejsce zakwaterowaliśmy się w domu pielgrzyma. Znajdował się on nieopodal Bazyliki Matki Bożej Saletyńskiej, w której każdego dnia uczestniczyliśmy we Mszy świętej uświetniając ją swym śpiewem. Zarówno śniadania jak i kolacje, przygotowywane były przez nas, a na obiadki udawaliśmy się do stołówki prowadzonej przez siostry Franciszkanki – Uczennice Krzyża. Udało nam się poznać historię tego zakonu, który opiekuje się dziećmi niewidomymi oraz zaznajomić się także z podopiecznymi tych sióstr.

Wyczekiwanym punktem wyjazdu było oczywiście morze, tak więc mnóstwo czasu spędziliśmy tak w wodzie, jak i na plaży, a podczas wieczornego spaceru mogliśmy podziwiać wspaniały zachód słońca.

Jak to zazwyczaj bywa, nie obyło się bez drobnych problemów zdrowotnych, jednak niezastąpiona Pani Basia zawsze służyła nam pomocą.

Dane nam było również zwiedzić piękny Gdańsk wraz ze słynną marynarską tawerną, w której dwie wachty walczyły o tytuł kapitana, w konkurencjach takich jak: wbijanie gwoździ w pień, przeciąganie liny, liczenie beczek i lamp oraz szukanie odpowiedzi na trudne zagadki.

Na ostatniej naszej kolacji gościliśmy u siebie kleryka z zakonu Księży Saletynów odbywającego tam praktykę wakacyjną. Przybliżył on nam historię objawień Matki Bożej Saletyńskiej, a także odpowiadał na zadawane mu pytania. W sobotę wieczorem odbyły się generalne porządki, pakowanie i ostatnia na wyspie Sobieszewskiej „iskierka miłości”.

W niedzielę 28 lipca udaliśmy się na dworzec PKP w Gdańsku i po długiej podróży, pośród radosnych śpiewów szczęśliwie wjechaliśmy na ziemię rzeszowską.

Aby obejrzeć zdjęcia z wyjazdu przejdź do galerii lub kliknij tu

Wszystkim dobroczyńcom i sponsorom naszego wyjazdu składamy serdeczne Bóg zapłać!

HEJ KOLĘDA , KOLĘDA!

Jedna ze słowiańskiej tradycji nakazuje, że od Wigilii Bożego Narodzenia do Trzech Króli grupy kolędników wędrują od domu do domu, by w zamian za złożone gospodarzom życzenia pomyślności otrzymać poczęstunek i drobne datki.

Dziewczęta ze Scholi postanowiły podtrzymać tradycję panującą w naszej parafii i przebrane w kolorowe stroje wyruszyły w plener. Przy wtórze gitar śpiewały radosne kolędy i pastorałki o Narodzeniu Pana, składały życzenia wszystkiego dobrego na Nowy Rok.

Były bardzo serdecznie przyjmowane przez domowników, częstowane słodyczami i owocami i zapraszane ponownie na następny rok. Zebrane w czasie kolędy pieniądze przeznaczą na wakacyjny wypoczynek, toteż wszystkim darczyńcom składają serdeczne Bóg zapłać!